Google Ads

98 %

av svenskar använder Google varje vecka

65 %

av köp på Google har klickat på en annons

800 %

är den genomsnittliga avkastningen på annonser

Google Annonser

Google är den sökmotor som 97% av alla svenskar använder när de söker efter bland annat information, tjänster och produkter. Google Ads gör det möjligt för företag att skapa annonser som visas på Google och dess partnerwebbplatser, inklusive Youtube och gmail.

Genom att använda Google Ads kan du nå en bred publik och öka trafiken till din webbplats. Du får möjligheten målgruppsinrikta dina annonser för att nå specifik demografi, intresse och geografisk plats.

En annons vid rätt tillfälle till rätt person kan konvertera en användare till en värdefull kund.

Google Ads kampanjer

Sök

En sökkampanj är en av de tillgängliga kampanjtyperna i Google Ads. Med sökkampanjer kan du marknadsföra dina produkter och tjänster genom att annonsera på Googles omfattande nätverk. Det innebär att du kan visa annonser för personer som aktivt söker efter det du erbjuder, vilket ökar chansen till att de väljer att klicka på annonsen.

Shopping

Ifall du driver en e-handel är Google shopping ett perfekt val. Annonserna syns i Googles shoppingflik och även överst i sökresultatet. Du kan själv anpassa innehållet som bilder, frakt, recessioner och pris. Allt för att ge den potentiella kunden en sån bra och detaljerad bild av produkten innan de klickar på annonsen.

Display

Genom en displaykampanj kan du visa visuellt engagerande bild- eller videoannonser i Googles Display-nätverk. Nätverket består av miljontals webbplatser, appar och egendomar som ägs av Google, inklusive YouTube och Gmail.

En displaykampanj är ett perfekt val för att bygga varumärkeskännedom.

App

Denna kampanjtyp ger dig möjlighet att marknadsföra installationer och åtgärder i din app. Med annonsen kan du synas i hela Googles nätverk. Google hämtar information från appbutiken och hjälper dig skapa så pricksäker annons som möjligt. Google testar olika kombinationer för att sedan prioritera den annons som presterar bäst.

Video

Youtube är den näst mest använda sökmotorn i världen. Video annonsering är ett perfekt val om du vill öka varumärkeskännedom och nå ut till en bred publik. Du väljer själv längd på videon och vilken målgrupp du vill annonsera för.

Performance Max

Performance Max är Googles senaste kampanjtyp. Det är en automatisk kampanj som använder sig av AI för att maximera resultat. Med denna kampanj för du tillgång till hela Googles annonsutrymme med en och samma kampanj.

Kontakta mig

Har du frågor gällande tjänsterna eller vill du ha en offert?
Fyll i formuläret så återkommer jag inom kort!

Sabina.ort@gmail.com